نمایندگی معتبر لوازم خانگی

شرکت معتبر تعمیر لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

علت تخلیه نکردن لباسشویی بوش

قطعا، همه شما میدانید که لباسشویی ها به جز شستشو یک وظیفه مهم دارند، و آن هم این است که باید آب را از داخل ماشین لباسشویی تخلیه کنند در غیر این صورت، لباسی شسته نمیشود و تمیزی نیز در کار نخواهد بود.

در ادامه باهم مواردی که میتوانند یکی از علت های تخلیه نکردن لباسشویی بوش باشد را بررسی میکنیم.

  1. گرفتگی شیلنگ تخلیه
  2. خرابی برد الکترونیکی
  3. خرابی تسمه
  4. خرابی میکروسوئیچ و لاستیک های دور درب
  5. خرابی فیلتر پمپ تخلیه

موارد ذکر شده، جزء مهم ترین دلایل تخلیه نکردن لباسشویی هستند. در واقع این توانایی را دارند تا لباسشویی شما را با اختلال رو به رو کنند و اجازه ندهند روند عادی شستشو ادامه پیدا کند.

1.گرفتی شیلنگ تخلیه لباسشویی

یکی از مواردی که در اولین قدم باید به سراغ آن بروید، مسیر تخلیه یا شیلنگ تخلیه لباسشویی است. اگر از جمله افرادی هستید که لباس های جیب دار خود را چک نمی کنید، این احتمال وجود دارد که چیزی در جیب شما باشد و در هنگام شستشو، در شیلنگ تخلیه لباسشویی گیر کند.

دربعضی مواقع، ساده ترین موارد میتوانند باعث بهم ریختن نظم یک موضوع یا پیش آمدن یک مشکل بزرگ در لوازم برقی شما شود.

شما میتوانید برای حل این مشکل، شلنگ را از بخش هایی که متصل به لباسشویی و فاظلاب هستند جدا کنید. دقت کنید که در هنگام جدا کردن شیلنگ، آبی به بیرون نریزد تا اطراف کثیف نشود؛ بهتراست در هنگام این کار، تشتی را در زیر شیلنگ بگیرید.

پس از آنکه شیلنگ را جدا کردید میتوانید با کمک فشار آب گرم، مانع را بردارید و در غیر این صورت میتوانید از یک شئ نازک برای خارج کردن مانع کمک بگیرید.

پس از خارج کردن مانع از شیلنگ بهتره که آن را با کمک مواد شوینده مختلف مانند لوله باز کن، جوش شیرین و سرکه و.. بشورید تا رسوب ها و جرم های داخل شیلنگ تمیز شود.

2.خرابی برد الکترونیکی لباسشویی

همانطور که میدانید بردهای الکترونیکی در تمام لوازم برقی نقش مهمی دارند و در صورتی خرابی یا کوچک ترین اختلال میتواند، کارکرد درست دستگاه شما را دچار مشکل کند.

در ماشین های لباسشویی مدت زمان شستشو، زمان شروع و پایان شستشو، تخلیه آب و… بر عهده برد الکترونیکی ماشین لباسشویی است. در صورتی که برد به هر دلیلی دچار مشکل شود نمیتواند به پمپ تخلیه فرمان تخلیه آب را بدهد و همین موضوع میتواند یکی از مهم ترین علت های تخلیه نکردن لباسشویی باشد.

البته توجه کنید که خرابی برد خیلی کم اتفاق می افتد، اما در صورت بروزهرگونه مشکل، حتما از تعمیرکاران متخصص و کار بلد کمک بگیرید. چرا که برد جزو قطعه های مهم لباسشویی بوده و اگر به درستی تعمیر نشود میتواند به دیگر قسمت ها هم آسیب بزند.

3.خرابی تسمه لباسشویی

تسمه در لباسشویی جزو قطعات حیاتی هست و در صورت خرابی دیگر، دیگ لباسشویی قابیلت چرخش را نخواهد داشت. تسمه ها به مرور زمان دچار پارگی، پوسیدگی و ساییدگی میشوند. همین موضوع باعث میشود ماشین لباسشویی شما به درستی کار خود را انجام ندهد. در واقع مشکل طوری است که آب وارد لباسشویی میشود، اما دیگ نمیچرخد تا پمپ تخلیه آب داخل دستگاه را خالی کند.

شاید در نگاه اول تعویض تسمه لباسشویی ساده باشد اما در واقعیت اینطور نیست پس حتما از یک تکنسین برای تعویض کمک بگیرید.

4.خرابی میکروسوئیچ درب و لاستیک لباسشویی

درب ماشین لباسشویی دو اجزا برای حفظ آب در داخل دیگ دارد. لاستیک ها از نشتی و بیرون ریختن آب جلوگیری میکنند،  میکروسوئیچ هم درب را قفل میکند تا در هنگام شستشو، درب لباسشویی به هر دلیلی باز نشود. همینطورمیکروسوئیچ درصورت قفل نشدن به برد فرمانی برای شروع کار ارسال نمیکند، از همین رو آبی به دستگاه وارد یا خارج نمیشود. دقت کنید که خرابی میکروسوئیچ ولاستیک دور درب فرسایشی است، یعنی به یکباره اتفاق نمی افتد و به مرور زمان دچار مشکل میشود.

پیشنهاد ما به شما این است که لباسشویی بوش خود را به صورت دوره ای سرویس کنید تا از به وجود آمدن مشکلات بزرگ تر و پر هزینه تر پیشگیری کنید.

منبع: https://respinabch.com/not-emptying-bosch-washing-machine/

  • ۰۱/۱۲/۰۶
  • melika noori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی