نمایندگی معتبر لوازم خانگی

شرکت معتبر تعمیر لوازم خانگی

۶ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

اگر فکر می‌کنید ظرف‌ها آن طور که باب دل شما هستند، شستشو نمی‌شوند و قبلاً بهتر شسته می شدند، لازم است به یک سری موارد دقت کنید تا چنان‌چه مشکلی در کار شما وجود دارد، در اسرع وقت نسبت به رفع نقص همّت کنید. به طور کلی دلایل خوب شسته نشدن ظروف در ماشین‌های ظرفشویی می‌توانند به این صورت باشند:

  1. استفاده از شوینده‌های غیر استاندارد

شوینده‌های نامناسب و بی کیفیت هرگز از توان شویندگی بالایی برخوردار نیستند و به همین دلیل نمی‌توانند تمامی کثیفی‌های ظروف را از بین ببرند. شوینده‌های تقلبی و تاریخ مصرف گذشته از احتمال بالایی برای شسته شدن کامل ظروف برخوردارند. بنابراین اگر متوجه خوب شسته نشدن ظروف خود هستید، در اولین اقدام به بررسی ماده شوینده خود بپردازید.

  1. چیدن نا درستقرار گرفتن نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی

جایگذاری نامناسب ظرف‌ها یا قرار گرفتن بیش از ظرفیت ظروف در ماشین ظرفشویی علت دیگر درست شسته نشدن آنهاست. ظروف را به ترتیب سایز از بزرگ به کوچک به سمت مرکز قرار دهید. ظروف بزرگ را در سینی زیرین ماشین ظرفشویی بگذارید. مراقب باشید که ظروف مانع چرخش بازوهای آبپاش نشوند. لیوان‌ها را در قسمت بالای دستگاه و با رعایت حد فاصله قرار دهید. به طور کلی بارگذاری نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی باعث اُفت چشمگیر کارکرد آن خواهد شد و حتی خسارت‌هایی را نیز به ماشین ظرفشویی شما وارد خواهد کرد.

  1. گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی

گرمای آب یک کاتالیزور بسیار مناسب برای حل شدن ماده شوینده و شستن ظروف است. همیشه پس از شستن ظروف با آب سرد متوجه لکه‌های چربی بر روی ظروف می‌شوید. بنابراین اگر متوجه شدید که دستگاه به خوبی آب را گرم نمی‌کند، المنت گرمایی آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر المنت سالم باشد، به سراغ تایمر بروید. چرا که ممکن است دستگاه از گرمایش مناسبی برخوردار باشد، اما برای فعالیت المنت زمان کافی اختصاص نمی‌دهد.

  1. گرفتگی فیلترهای ماشین ظرفشویی

فیلتر ماشین ظرفشویی آشغال‌های آن را نگه می‌دارد و اگر مملو از آشغال شود، آب نمی‌تواند به راحتی محفظه ماشین ظرفشویی را ترک کند و در نتیجه آبکشی ظروف به خوبی صورت نمی‌گیرد. لذا در زمان درست شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی فیلترهای آن را نیز بررسی کنید.

  1. اختلال در عملکرد موتور و پمپ ماشین ظرفشویی

  2. چنان‌چه موتور و پمپ ماشین ظرفشویی عملکرد درستی نداشته باشند، شستشوی ظروف به صورت کامل انجام نمی‌شود. به همین دلیل نیاز به یک نفر تکنسین حرفه‌ای برای بررسی و تعمیر دستگاه است.

  3. خراب شدن شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی

  4. یکی از دلایل درست شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، عدم ورود آب کافی به آن است. بنابراین در این گونه مواقع شیر ورودی را بررسی کنید تا مشکل کمبود حجم آب و اُفت فشار آن حل شود.

  5. خراب شدن پروانه شستشو

  6. پروانه شستشو باید آب را در مخزن توزیع کند. اگر آب به اندازه کافی به مخزن ماشین ظرفشویی وارد نشود، شستشو دچار اختلال می‌شود و ظرف‌ها به درستی شسته نمی‌شوند. لذا اگر اختلال از پروانه‌ها باشد، باید نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام شود. برخی از پروانه‌های ماشین ظرفشویی به صورت سرهم با پمپ هستند و برخی دیگر از پمپ جدا می‌باشند.

     

ادامه مطلب: https://whirlpoolrepairco.com/دلایل-تمیز-نشستن-ماشین-ظرفشویی/

  • melika noori
  • ۰
  • ۰

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

  1. محل استقرار ماشین ظرفشویی باید تراز باشد
  2. سیم ارت زمین حتماً باید وصل باشد
  3. بهتر است از دستگاه نوسان گیر برق استفاده شود
  4. دستگاه را در معرض تابش مستقیم نور خورشید و منابع گرمازا قرار ندهید

معرفی دکمه های روی پنل ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

  1. دکمۀ روشن و خاموش دستگاه (Power)
  2. دکمۀ برنامه شستشو (Programs)
  3. نمایشگر ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک (Display) جهت نمایش دما، میزان آب ورودی، اتمام نمک و اتمام مایع شوینده
  4. دکمۀ شروع برنامۀ شستشو (Start)
  5. دکمۀ تأخیر در زمان شستشوی ظروف (Time Delay)

برنامه های شستشو در ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

برنامه‌های شستشویی که معمولاً در دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک به چشم می خورند، عبارتند از:

  1. برنامه آبکشی (Rinse)به منظور اجرای آبکشی ظروف
  2. برنامه شستشوی سریع (Express)برای شستن سریع بدون مواد شوینده و خشک کردن
  3. برنامه شستشوی معمولی یا نرم (Normal)برای شستشوی ظروف خیلی کثیف
  4. برنامه شستشوی سنگین (Heavy) به منظور شستشوی ظروف بسیار کثیف
  5. برنامه شستشوی دلیکیت (Delicate) برای شستشوی ظروفی که مقدار کمی کثیفی دارند و همچنین به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی و آب

نکات ضروری در مورد استفاده از ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

  1. دمای مؤثر برای آب ورودی به دستگاه باید دست کم ۴۹ درجه سانتی گراد و حداکثر ۶۵ درجه سانتیگراد باشد
  2. نزدیک ترین شیر آب گرم را به دستگاه وصل کنید
  3. برای ریختن مواد شوینده در داخل مخزن ویژۀ آن حتماً از خطوط راهنمای حک شده بر روی دیواره مخزن استفاده کنید
  4. از انباشته شدن ظروف و بارگذاری بیش از حد آنها در داخل دستگاه خودداری کنید
  5. از بسته بودن درب ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید

مکانیزم تنظیم کمک شستشو درماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

  1. همواره می توانید مقدار شستشو دهنده قابل آزاد شدن برای شستشوی نهایی را تنظیم کنید
  2. در نقطه مرکزی، تنظیمات کارخانه را مشاهده می کنید
  3. در مکان هایی که آب سخت است و از کلسیم بالایی برخوردار می باشد، تنظیمات بالاتر را تست کنید
  4. در صورت مشاهده کف و حباب در مرحله نهایی شستشو، از تنظیم پایین تر استفاده کنید

مواد شوینده مناسب برای استفاده در ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

  •  نمک ظرفشویی، یکی از شوینده‌های مهم و اصلی برای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک است که از ایجاد مشکل در حین شستشوی ظروف و کدر شدن آنها جلوگیری به عمل می‌آورد.
  •  مواد جلا دهنده، باعث درخشندگی و براق شدن بیشتر ظروف می‌شوند و به خشک شدن آنها کمک می‌کنند.
  • قرص و ژل شستشو دهنده ماشین ظرفشویی، یکی دیگر از شوینده‌های مهم است که ظروف گوناگون را با بالاترین کیفیت شستشو و تمیز می‌کند.

چگونگی جرم گیری ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

برای انجام جرم گیری طبیعی ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک این مراحل را انجام دهید:

یک پیاله کوچک سرکه سفید را بر روی سبد بالای ظرفشویی قرار دهید

یک برنامه معمولی برای شستشو انتخاب کنید و اجازه دهید دستگاه بدون ظروف کار کند

اگر تمایلی به استفاده از روش فوق ندارید، می‌توانید از جرمگیرهای ویژه ماشین‌های ظرفشویی که در بازار وجود دارند استفاده کنید.

بدین ترتیب در کم‌ترین زمان ممکن جرم‌های داخل مخزن ماشین ظرفشویی گرفته می‌شوند.

چگونگی از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

اگر احساس می‌کنید که ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک شما بوی بدی می‌دهد، می‌توانید  به این ترتیب بوی بد ماشین ظرفشویی خود را برطرف کنید:

  1. در اولین مرحله می توانید فیلتر تخلیۀ ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک را پاک کنید. بدین ترتیب که فیلتر را خارج کرده و آن را با مایع ظرفشویی و آب گرم شستشو دهید.
  2. سبدهای ماشین ظرفشویی را به طور کامل بیرون بکشید و با یک پارچه و مایع ظرفشویی سطوح آنها را تمیز کنید.
  3. سپس یک فنجان سرکه سفید را درداخل ماشین ظرفشویی بریزید و اجازه دهید با بالاترین برنامه شستشو به طور کامل کار کند.

ادامه مطلب: https://generalelectricrepairco.com/راهنمای-فارسی-ظرفشویی-جنرال-الکتریک/

  • melika noori
  • ۰
  • ۰

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

در ماشین ظرفشویی قطعه ای به نام دیسپنسر وجود دارد که وظیفه ی آن رقیق کردن مواد می باشد. در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شود و به درستی کار نکند، درب باز کن مواد شوینده بسته می ماند و به همین دلیل قرص ماشین ظرفشویی حل نمی شود. البته ناگفته نماند که دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی می شوند. در ادامه قصد داریم آن ها را برایتان بیان کنیم، در نتیجه تا انتها همراه ما باشید و مطالب را با دقت بخوانید.

1- از قرص های بی کیفیت و تقلبی استفاده می کنید.

برای ورود قرص رقیق شده و حل شده به داخل مخزن ظرفشویی، راهی وجود دارد که در برخی از مواقع این راه مسدود می شود. علت بروز این مشکل، استفاده از قرص های بی کیفیت یا تقلبی می باشد. برای رفع این مشکل باید قرص های ماشین ظرفشوییتان را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا مطمئن باشید که در آنها ناخالصی وجود ندارد. لازم به ذکر است که گاهی اوقات به خاطر نگهداری قرص ها در یک مکان گرم یا مرطوب، باعث قدیمی یا فاسد شدن پوشش آنها می شوید. این مسئله نیز باعث حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می شود. در نتیجه همیشه مواد شوینده ی خود را در یک نقطه ی خنک و خشک قرار دهید تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

2- چرخه ی شست و شو قطع شده است.

همانطور که در پاراگراف های بالا بیان کردیم، دیسپنسر در یک زمان مشخص در طول چرخه ی شست و شو، فرمانی را برای باز کردن قرص دریافت می کند. از همین رو اگر چرخه ی شست و شو پیش از رسیدن فرمان به دیسپنسر متوقف شود، قرص باز نخواهد شد.

برای رفع این مشکل باید دکمه ی start یا cancel را فشار دهید تا چرخه قطع شود. درب دستگاه را باز کرده و برای چند دقیقه صبر کنید. سپس درب ظرفشویی را مجددا ببندید و دکمه ی شروع را فشار دهید تا چرخه آغاز شود. این گونه دیسپنسر فرمان را دریافت می کند و به حل کردن قرص می پردازد.

3- کلید سوئیچ یا سنسور درب معیوب شده است.

ممکن است درب جایگاه مواد شوینده ماشین ظرفشویی به یک سوئیچ گیر کرده باشد.

  • برای رفع مشکل ابتدا بررسی نمایید که :
  • سوئیچ آزاد باشد
  • باید این کار را با یک پارچه ی مرطوب انجام دهید و قطعه را به آرامی حرکت دهید
  • در صورتی که موفق شدید، سوئیچ و درب جایگاه مواد شوینده ماشین ظرفشویی را خشک نمایید و روند همیشگی خود را ادامه دهید
  • در غیر این صورت با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید و از او بخواهید تا به شما کمک کند زیرا شاید تایمر کنترل کننده ی درب جایگاه مواد شوینده معیوب شده باشد.

4- انتخاب نادرست برنامه

در حالت استاندارد برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی باید 40 الی 45 دقیقه باشد. به همین علت فرایند شستشو در مدت زمان کوتاهی تمام میشود برای درست کردن این مشکل مدت زمان کار کردن دستگاه را بالاتر ببرید. با این کار مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی به راحتی رفع میشود.

5- خرابی دیسپنسر

یکی دیگ از دلایلی که موجب حل نشدن قرص میشود خراب شدن دیسپنسر یا محفظ نگهدارنده مواد شوینده دستگاه است. این قطعه وظیفه پخش مواد شوینده به صورت رقیق به تمام قسمت ها است. در صورت خرابی این قطعه قرص شما حل نمیشود. اگر با این مشکل رو به رو شدید حتما یک تعمیر کار مجرب در این کار مشورت بگیرید.

6- استفاده زیاد از قرص

اگر از قرص برای شستن ظروف خود استفاده میکنید. حتما متناسب با میزان ظروف از قرص استفاده کنید یا حتی میتوانید قرص را نصف کنید و از آن استفاده کنید. حتما به این موضوع توجه کنید چون این اتفاق از رایج ترین مشکلات حل نشدن قرص است.

7- گیرکردن بازو های شستشو

توجه کنید که در هنگام چیدن ظروف در سبد بازوی آب پاش به ظروف گیر نکند. این مشکل باعث میشود آب به ظروف و قرص نخورد و ظروف داخل دستگاه کثیف میمانند، این مشکل حتی امکان دارد به دستگاه شما آسیب هم برساند.

8- دمای کم آب

کم بودن دمای آب هم میتواند باعث حل نشدن قرص میشود برای به راحتی حل شدن قرص و رقیق شدن آن در آب، دمای آب را در هنگام تنظیمات شستشو در داغ ترین درجه بگذارید، البته برای حل شدن قرص دمای بین 110 الی 115 درجه فارنهایت کافیست اما باز هم کار از محکم کاری عیب نمیکنید.

ادامه مطلب: https://daewoorepairco.com/do-not-open-the-dishwasher/

  • melika noori
  • ۰
  • ۰

کد های خطا ماشین ظرفشویی بوش

1- ارور E01 یا F01

  • در صورت مشاهده ی این کد خطا باید المنت حرارتی و سنسور دما را بررسی کنید.
  • اگر پس از بررسی، متوجه شدید که این قطعات دچار مشکل شده اند حتما در اسرع وقت اقدام به تعویض یا تعمیر آنها نمایید.


2- ارور E02 یا F02

  • در اکثر مواقع این کد خطا را با کد خطای E01 مشاهده خواهید کرد.
  • برای رفع این ارور باید با کمک یک مولتی متر، اتصالات مقاومت سنسور درجه حرارت را بررسی نمایید.
  • تعمیر تخصصی ظرفشویی بوش
  • عدد نشان داده شده باید برابر با 50 اهم باشد.


3- ارور E03 یا F03

  • زمانی این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر ظرفشوییتان نشان داده خواهد شد که دستگاه نتواند در یک مدت زمان مشخص آب را پر کند به همین دلیل آب به صورت خودکار تخلیه می شود.

برای رفع این ارور باید کار های زیر را به نوبت انجام دهید:

  1. سیستم آبرسانی را چک کنید.
  2. شیلنگ ورودی را بررسی کنید. در صورتی که خمیده شده بود آن را صاف نمایید.
  3. فیلتر ورودی آب را چک کنید. اگر دچار گرفتگی شده بود آن را برطرف نمایید.
  4. سنسور سطح آب را بررسی نمایید. در صورت نیاز اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید.
  5. تعمیر تخصصی ظرفشویی بوش
  6. اقدام به بررسی پمپ تخلیه کنید.


4- ارور E04 یا F04

  • وجود این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر ظرفشویی نشان دهنده ی درست کار نکردن سنسور کنترل فشار آب و آبپاش ها می باشد.
  • برای رفع این ارور باید ابتدا سنسور کنترل فشار آب را بررسی نمایید و مطمئن شوید که خراب نشده است.
  • در مرحله ی بعدی باید آبپاش ها را چک کنید و در صورتی که دچار گرفتگی شده بودند، مشکل را برطرف نمایید.


5- ارور E05 یا F05

  • گاهی اوقات سنسور تشخیص آب نمی تواند از پر شدن آب جلوگیری کند به همین دلیل مخزن ماشین ظرفشویی پر می شود.
  • در این مواقع شما ک خطای E05 یا F05 را مشاهده خواهید کرد.

برای رفع این ارور باید به ترتیب کار های زیر را انجام دهید:

  • سنسور سطح آب را بررسی کنید تا مسدود نشده باشد.
  • اتصالات و سیم کشی سنسور را چک کنید و مطمئن شوید که دچار مشکل نشده اند.
  • شیر برقی را بررسی نمایید.
  • در صورتی که پس از انجام تمامی مراحل بالا مشکل برطرف نشد، با یک تعمیرکار ماهر و کاربلد تماس بگیرید و از او بخواهید تا برد الکترونیکی ظرفشویی را برایتان بررسی کند.
  • تعمیر تخصصی ظرفشویی بوش
ارور E05 یا F05 رو راه های رفع آن


6- ارور E06 یا F06

  • اگر سنسور کیفیت آب معیوب شود، این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر نشان داده خواهد شد.
  • برای رفع این ارور سنسور را بررسی کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض یا تعمیر آن نمایید.


7- ارور E07 یا F07

  • برای رفع این کد خطا باید فن دستگاه را بررسی نمایید.
  • همچنین مطمئن شوید که ظروف به درستی داخل ظرفشویی چیده شده باشند.


8- ارور E08 یا F08

  • این کد خطا زمانی نشان داده می شود که قسمت بالایی ماشین ظرفشویی خالی از آب باشد.
  • تعمیر تخصصی ظرفشویی بوش
  • برای رفع این ارور باید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.


9- ارور E09 یا F09

  • در صورتی که این کد خطا را مشاهده کردید، المنت خطی را بررسی نمایید.
  • تعمیر تخصصی ظرفشویی بوش
  • لازم به ذکر است که این ارور تنها در مدل هایی از ماشین ظرفشویی بوش نشان داده می شود که هیتر المنت در موتور قرار گرفته است.


10- ارور E10 یا F10

  • این کد خطا به هیتر المنت مربوط است. برای رفع این ارور باید المنت را بررسی کنید تا دچار گرفتگی نشده باشد.


11- ارور E11 یا F11

  • اگر این کد خطا را مشاهده کردید، ممکن است ترموستات و یا سنسور دمایی ماشین ظرفشویی معیوب شده باشند.
  • برای رفع این ارور باید سیم های مربوط به دو قطعه ی ذکر شده را بررسی نمایید.


12- ارور E12 یا F12

  • در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی بوش هنگامی که بر روی المنت گرد و خاک جمع شود کد خطای E12 یا F12 نشان داده می شود.
  • تعمیر تخصصی ظرفشویی بوش
  • برای رفع این ارور باید اقدام به تمیز کردن المنت کنید.


13- ارور E13 یا F13

  • این کد خطا زمانی نشان داده می شود که دمای آب ورودی دستگاه بیش از حد باشد.
  • برای رفع این ارور باید مطمئن شوید که آب ورودی به آب گرم متصل نباشد.


14- ارور E14 یا F14

  • با معیوب شدن سنسور سطح آب این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر ظرفشویی نشان داده خواهد شد.
  • تعمیر تخصصی ظرفشویی بوش
  • برای رفع این ارور باید سنسور را بررسی نمایید و در صورت نیاز اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید.


15- ارور E15 یا F15

  • اگر در ماشین ظرفشویی آب وجود نداشته باشد و یا سیستم نتواند آب را تشخیص دهد، کد خطای E15 یا F15 بر روی صفحه نمایشگر نمایان خواهد شد.
  • تعمیر تخصصی ظرفشویی بوش
  • همچنین ممکن است این کد خطا به خاطر وجود نشتی کوچکی در دستگاه باشد.


16- ارور E16 یا F16

  • اگر در شیر برقی یا سنسور سطح آب مشکلی وجود داشته باشد، شما این کد خطا را بر روی صفحه نمایشگر مشاهده خواهید کرد.
  • برای رفع این ارور باید قطعات ذکر شده را بررسی نمایید.
  • در صورتی که در حین فرایند شست و شو کد خطای E16 نشان داده شد، ممکن است کف به اندازه کافی ایجاد نشده باشد.


17- ارور E17 یا F17

  • علت بروز این کد خطا ممکن است به خاطر خرابی سنسور جریان آب یا شیر برقی باشد.
  • برای رفع این ارور مجددا دستگاه را راه اندازی نمایید.
  • در صورتی که مشکل برطرف نشد با یک تعمیرکار جهت تعمیر تخصصی ظرفشویی بوش تماس بگیرید.

ادامه مطلب: https://respinabch.com/list-of-bosch-dishwasher-errors-or-errors/

  • melika noori
  • ۰
  • ۰

قطعات دخیل در سر و صدای ماشین ظرفشویی

خرابی قطعات ماشین ظرفشویی مهم‌ترین علت سر و صدای آن در حین کار است. قطعاتی که می‌توانند با خرابی خود باعث ایجاد سر و صدای ماشین ظرفشویی شوند عبارتند از:

  1. پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی
  2. پمپ شستشوی ماشین ظرفشویی
  3. یاتاقان ماشین ظرفشویی
  4. سیستم آب پاش و به ویژه بازوی اسپری ماشین ظرفشویی
  5. مشکل در پمپ جت
  6. خرابی شیر برقی

البته عوامل دیگری نیز هستند که ارتباطی با خود ماشین ظرفشویی ندارند؛ ولی می‌توانند باعث ایجاد سر و صدا و صداهای ناهنجار ماشین ظرفشویی شوند. مثلاً تکه های شکستۀ ظروف قبلی و برخورد آنها با پره‌های پمپ خروجی و یا کارد یا قاشق و چنگال به جا مانده از شستشوهای قبلی.

بروز اختلال در پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی


ناهنجارترین صداهایی که ممکن است از ماشین ظرفشویی به گوش برسند، مربوط به زمانی هستند که پمپ تخلیه کار خود را به خوبی انجام ندهد. این پمپ پس از پخش آب بر روی ظروف به منظور آغاز شستشو، به خروج آب های کثیف از ماشین ظرفشویی نیز کمک می کند. لذا اگر این پمپ دچار مشکل  یا بر اثر مواد غذایی به جا مانده دچار گرفتگی شود، می‌تواند سر و صدای زیادی ایجاد کند بنابراین باید ضمن بررسی سالم بودن پمپ از مجاری عبور آب آن نیز اطمینان حاصل کرد.

1-ایجاد اختلال در پمپ شستشو

 یکی دیگر از عوامل ایجاد سر و صدای ماشین ظرفشویی، پمپ شستشوی آن است که وظیفه دارد آبی که در ماشین ظرفشویی جمع شده است را با کمک بازوهای خود دوباره به چرخه شستشو برگرداند. لذا پسماندهای حاصل از غذاهای قبلی می‌توانند در این پمپ گیر کنند و عملکرد آن را با مشکل مواجه کنند و صدای ناهنجار ایجاد نمایند.

2-معیوب شدن یاتاقان های ماشین ظرفشویی

یاتاقان‌ها حلقه های پلاستیکی هستند که برای نگه داشتن اسپری های آب پاش نصب می شوند. اگر این قطعات دچار فرسودگی و خوردگی شوند، سر و صدای زیادی در داخل ماشین ظرفشویی ایجاد می‌کنند. در این صورت باید با هماهنگی یک سرویس کار متخصص، یاتاقان‌های معیوب را با یاتاقان‌های جدید و سالم جایگزین کرد.

 

3-بروز مشکل در بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

بازوهای آبپاش باید در حین عملیات شستشو، بر روی ظروف آب بپاشند. بنابراین زمانی که جسمی به آنها گیر کند، سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. چون قرار گرفتن ظروف بر سر راه آنها، چرخش آنها را با دشواری مواجه می کند. گذشته از این ممکن است به مرور زمان این بازوها نقش آبپاشی خود را انجام ندهند و صدای بیشتری ایجاد نمایند.

4-نصب غیر استاندارد ماشین ظرفشویی

گاه مشاهده می شود که دستگاه ماشین ظرفشویی هیچ مشکل فنی و خرابی قطعات ندارد و سر و صدای آن به دلیل تراز نبودن ماشین ظرفشویی است. ماشین های ظرفشویی نیز باید دقیقاً مثل ماشین‌های لباسشویی تراز باشند. ولی در غیر این صورت دچار مشکلات فنی و سر و صدای زیادی خواهند شد. لذا در زمان نصب ماشین ظرفشویی از یک نفر نصاب متخصص دعوت به همکاری کنید.

5-مشکل در جت پمپ

جت پمپ ماشین ظرفشویی متشکل از روتو، پروانه آبفشان، کاسه نمد و سیم پیچ است. اگر روتو آن با مشکل رو به رو شود و خراب شوند در ماشین ظرفشویی سرو صدا ایجاد میکند. همچنین اگر قطعات دیگر جت پمپ مانند پروانه آبفشان بشکند یا خراب شود صدا هایی در دستگاه به وجود میاورد. که برای حل این مشکل حتما باید قطعات آسیب دیده جت پمپ را تعویض کنید. که در صورت تعویض، ماشین ظرفشویی دیگر صدایی از خود تولید نمیکند و در کمال آرامش و سکوت قابل استفاده است.

6-خرابی شیر برقی

شیر برقی ماشین ظرفشویی در هنگام کار کرد شروع به لرزش و ویبره در جای خود میکنند. که امکان دارد بعد از مدتی موجب گشاد شدن بویین در جای خود بشود، و باعث شود با گذشت زمان ایجاد سرو صدا کند و آرامش آشپزخانه شما را بهم بزند. برای رفع این مشکل میتوانید بویین آن را تعویض کنید و یا از یک متخصص این کار کمک بگیرید.

دلیل صدای سوت از ماشین ظرفشویی

با اینکه ماشین ظرفشویی خانه شما سالم و بی نقص است اما امکان دارد به طور ناگهانی و غیر منتظره دستگاه در هنگام کار کردن شروع به سوت کشیدن بکند. که در ادامه ما برای شما دلایل آن را به طور کامل و گام به گام برای شما توضیح داده ایم.

  • شکستن ظروف داخل دستگاه
  • شکسته شدن ظرف به هر دلیل و گیر کردن داخل پمپ( در این لحضه دستگاه را فورا خاموش کنید و با دقت هر چیزی که در آن گیر کرده است را به آرامی خارج کنید تا موجب فشار و سوختن پمپ نشود)
  • نصب غیر استاندار و نامناسب( در صورتی که قطعات به درست در هم چفت نشوند و یا جای دستگاه نا میزان باشد باعث صدای سوت در دستگاه میشود)

صدای زوزه از کجا نشات میگیرد

زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی، شاید در آن لحضه شکه شوید اما نگران نباشید این مشکل در ماشین ظرفشویی ها عادی و رایج است و به راحتی قابل حل است. البته دقت کنید این مشکل بیشتر در دستگاه های قدیمی اتفاق میوفتد. در ادامه راه های خلاص شدن از این صدای گوش خراش را برای شما توضیح داده ایم.

  • خراب شدن و فرسوده شدن پمپ دستگاه (پمپ از اصلی ترین قطعات است و توانایی کمک به آب پاش و تخلیه آب ماشین ظرفشویی را دارد)
  • گیر کردن تکه غذا در پمپ(گیر کردن اشیا کوچکی مانند باقی مانده غذا روی ظروف موجب زوزه کشیدن دستگاه میشود)
  • اختلال در بازوی آب پاش و کار نکردن آن هم میتواند از عوامل صدای گوش خراش بشود.

صدای تکان خوردن

اگر از ماشین ظرفشویی خود صدای کوبش شنیدین احتمالا دو دلیل دارد که به راحتی قابل حل است و اصلا جای نگرانی نیست، در ادامه آن ها را مطالعه میکنید.

ایجاد اختلال در آب رسانی

حتما همه شما دیده اید که هنگاهی که آب قطع میشود و هوای درون لوله ها با فشار بیرون می آید و موجب صدای کوبش میشود. این اتفاق میتواند در هر زمانی رخ دهد پس در صورت شنیدن این صدا شیر های آب را چک کنید و دستگاه را متوقف کنید و منتظر وصل شدن آب بشوید و در صورتی که مشکل از قطعی آب نبود حتما با یک لوکه کش تماس بگیرید.

متخل شدن کار بازو های آب پاش

امکان دارد که چیزی جلوی اسپری شدن آب را گرفته باشد. پس حتما توجه کنید در هنگام چیدن ظروف چیز اضافه ای مانند غذا یا آشغال را در داخل دستگاه نگذارید و حتما به چیدمان ظروف دقت کنید، چون امکان کج شدن ظروف و جلو گیری از آب پاشی هست.

صدای تلق تلق

اگر مدتی است دستگاه خود را استفاده نکرده اید و یا جدید است شنیدن این صدا عادیست. و چند لحضه بعد حل میشود، ولی اگر دستگاه خود را مدام استفاده میکنید و این صدا را شنیدید میتواند از موتور نشات بگیرد. برای رفع آن اول دستگاه را خالی کنید و بعد اجازه دهید دستگاه خالی به شوستشو ادامه دهد و بعد از تمام شدن حتما با یک تعمیر کار متخصص این کار تماس بگیرید. به هیچ وجح خودسرانه عمل نکنید چون امکان دارد آسیب های جبران ناپذیری به موتور دستگاه بزنید.

ادامه مطلب: https://samsungrepairco.com/reasons-for-making-dishwasher-noise/

  • melika noori
  • ۰
  • ۰

در چه مواقعی نیاز به تعویض موتور جاروبرقی داریم؟

  1. زمانی که  به دلیل ضعیف شدن موتور جاروبرقی توان مکش دستگاه کاهش پیدا کرده باشد
  2. زمانی که در حال استفاده از دستگاه جاروبرقی بوی سوختگی یا دود از آن به مشام برسد
  3. زمانی که قصد روشن کردن جاروبرقی را دارید و دستگاه روشن نمی شود

تعویض موتور جاروبرقی

اگر احساس می کنید که در مورد مسائل فنی هیچ دانش و اطلاعاتی ندارید، به شما توصیه می کنیم که کار تعویض موتور جاروبرقی را حتماً به به یک نفر متخصص واگذار کنید. چرا که حتی یک اشتباه کوچک هم می تواند گسترۀ زیان های دستگاه جاروبرقی شما را به طور چشمگیری افزایش دهد.

مراحل تعویض موتور جاروبرقی

حالا که احساس می کنید خودتان می توانید موتور جاروبرقی را عوض کنید، باید سلسله مراتب زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

مرحلۀ نخست: فیلتر جاروبرقی را جدا کنید

بیشترین حجم اشغال شدۀ داخل محفظه جاروبرقی اختصاص به فیلتر آن دارد که کار تصفیه هوا را انجام می دهد. لذا نخستین قطعه که باید از دستگاه جاروبرقی خود بردارید، فیلتر آن است که کار سختی نیست و با فشار دادن دکمۀ فیلتر می‌توانید آن را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: پوشش روی فن را بردارید

برای بلند کردن پوشش روی فن، اول باید خود فن را از جای خود بلند کنید و سپس پوشش آن را جدا نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که تشخیص محل فن در روند تعویض موتور جاروبرقی در برندهای مختلف فرق دارد و با توجه به برند ممکن است محل قرار گرفتن آن متفاوت باشد.

مرحله سوم: پوشش روی موتور را از روی آن بردارید

در لایه بالایی موتور، چهار پیچ قرار دارد که باید آنها را با احتیاط کامل باز کنید. در بیشتر جاروبرقی ها روی موتور یک لایۀ پوششی از جنس فوم قرار دارد که برای محافظت از  موتور جاروبرقی در برابر گرد و غبار استفاده می شود. در تمام مراحل تعمیرات موتور جاروبرقی و تعویض آن این پوشش باید برداشته شود. بنابراین پس از باز کردن تمامی پیچ های روی موتور، می‌توانید پوشش موتور را به راحتی از روی آن بردارید.

مرحله چهارم: آرام سیم ها را جدا کنید

مرحله پایانی برای جدا کردن موتور جاروبرقی، جدا کردن اتصالات موتور است. توجه کنید که جدا کردن اتصالات یک فرایند بسیار حساس و مهم است و باید در نهایت احتیاط انجام شود. یک توصیۀ فنی این که پیش از جداسازی سیم ها حتماً از نحوه بسته شدن سیم ها عکس بگیرید تا با توجه به تعداد سیم ها برای نصب موتور جدید سردرگم نشوید.

مرحله پنجم: جداسازی موتور معیوب دستگاه

حالا سیم ها و اتصالات از موتور قطع شده اند و می توان موتور را از دستگاه جدا کرد و آن را برای تعمیر یا تعویض به تعمیرگاه انتقال داد. 

عوض کردن موتور جاروبرقی با موتور سالم

حالا که موتور معیوب را از دستگاه جدا کرده اید و موتور سالم را به دست آورده اید، باید بر خلاف مراحل پنج گانۀ بالا اقدام کنید. بدین معنی که ابتدا موتور را در محل موتور قبلی قرار دهید و سیم ها را به صورت کاملاً مشابه به حالت قبل، به موتور وصل کنید. دقت کنید که حالا روکش فوم را در اطراف موتور قرار دهید تا همچنان از موتور در برابر نفوذ گرد و غبار یا هر گونه ضربه ناگهانی محافظت به عمل آورد. در مرحله بعد، پوشش پلاستیکی و درب موتور را نیز نصب کنید. حالا که موتور را به صورت کامل نصب کرده اید، به فن دستگاه می رسید. پوشش فن را دوباره نصب کنید و در پایان فیلتر را در جای اصلی آن قرار دهید.
دقت داشته باشید که اگر تمامی مراحل به درستی انجام شوند، پس از اتصال سیم جاروبرقی به پریز، دستگاه باید روشن شود و از مکندگی کافی برخوردار باشد.

بعد چند وقته لازم به تعویض موتور است؟

سوالی که برای همه در هنگام تعویض پیش می آید این است که زمان تعویض موتور کی است. چون در صورت دیر جنبیدن امکان ضربه به قسمت های دیگر دستگاه میشود.

  • زمانی که مکش جارو برقی کم یا ضعیف میشود نیاز به تعویض موتور است
  • هنگامی که بوی سوختگی از دستگاه بلند شود
  • در هنگام روشن نشدن جاروبرقی

ادامه مطالب: https://frigidairerepairco.com/نحوه-ی-تعویض-موتور-جاروبرقی/ 

  • melika noori