نمایندگی معتبر لوازم خانگی

شرکت معتبر تعمیر لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

در چه مواقعی نیاز به تعویض موتور جاروبرقی داریم؟

  1. زمانی که  به دلیل ضعیف شدن موتور جاروبرقی توان مکش دستگاه کاهش پیدا کرده باشد
  2. زمانی که در حال استفاده از دستگاه جاروبرقی بوی سوختگی یا دود از آن به مشام برسد
  3. زمانی که قصد روشن کردن جاروبرقی را دارید و دستگاه روشن نمی شود

تعویض موتور جاروبرقی

اگر احساس می کنید که در مورد مسائل فنی هیچ دانش و اطلاعاتی ندارید، به شما توصیه می کنیم که کار تعویض موتور جاروبرقی را حتماً به به یک نفر متخصص واگذار کنید. چرا که حتی یک اشتباه کوچک هم می تواند گسترۀ زیان های دستگاه جاروبرقی شما را به طور چشمگیری افزایش دهد.

مراحل تعویض موتور جاروبرقی

حالا که احساس می کنید خودتان می توانید موتور جاروبرقی را عوض کنید، باید سلسله مراتب زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

مرحلۀ نخست: فیلتر جاروبرقی را جدا کنید

بیشترین حجم اشغال شدۀ داخل محفظه جاروبرقی اختصاص به فیلتر آن دارد که کار تصفیه هوا را انجام می دهد. لذا نخستین قطعه که باید از دستگاه جاروبرقی خود بردارید، فیلتر آن است که کار سختی نیست و با فشار دادن دکمۀ فیلتر می‌توانید آن را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: پوشش روی فن را بردارید

برای بلند کردن پوشش روی فن، اول باید خود فن را از جای خود بلند کنید و سپس پوشش آن را جدا نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که تشخیص محل فن در روند تعویض موتور جاروبرقی در برندهای مختلف فرق دارد و با توجه به برند ممکن است محل قرار گرفتن آن متفاوت باشد.

مرحله سوم: پوشش روی موتور را از روی آن بردارید

در لایه بالایی موتور، چهار پیچ قرار دارد که باید آنها را با احتیاط کامل باز کنید. در بیشتر جاروبرقی ها روی موتور یک لایۀ پوششی از جنس فوم قرار دارد که برای محافظت از  موتور جاروبرقی در برابر گرد و غبار استفاده می شود. در تمام مراحل تعمیرات موتور جاروبرقی و تعویض آن این پوشش باید برداشته شود. بنابراین پس از باز کردن تمامی پیچ های روی موتور، می‌توانید پوشش موتور را به راحتی از روی آن بردارید.

مرحله چهارم: آرام سیم ها را جدا کنید

مرحله پایانی برای جدا کردن موتور جاروبرقی، جدا کردن اتصالات موتور است. توجه کنید که جدا کردن اتصالات یک فرایند بسیار حساس و مهم است و باید در نهایت احتیاط انجام شود. یک توصیۀ فنی این که پیش از جداسازی سیم ها حتماً از نحوه بسته شدن سیم ها عکس بگیرید تا با توجه به تعداد سیم ها برای نصب موتور جدید سردرگم نشوید.

مرحله پنجم: جداسازی موتور معیوب دستگاه

حالا سیم ها و اتصالات از موتور قطع شده اند و می توان موتور را از دستگاه جدا کرد و آن را برای تعمیر یا تعویض به تعمیرگاه انتقال داد. 

عوض کردن موتور جاروبرقی با موتور سالم

حالا که موتور معیوب را از دستگاه جدا کرده اید و موتور سالم را به دست آورده اید، باید بر خلاف مراحل پنج گانۀ بالا اقدام کنید. بدین معنی که ابتدا موتور را در محل موتور قبلی قرار دهید و سیم ها را به صورت کاملاً مشابه به حالت قبل، به موتور وصل کنید. دقت کنید که حالا روکش فوم را در اطراف موتور قرار دهید تا همچنان از موتور در برابر نفوذ گرد و غبار یا هر گونه ضربه ناگهانی محافظت به عمل آورد. در مرحله بعد، پوشش پلاستیکی و درب موتور را نیز نصب کنید. حالا که موتور را به صورت کامل نصب کرده اید، به فن دستگاه می رسید. پوشش فن را دوباره نصب کنید و در پایان فیلتر را در جای اصلی آن قرار دهید.
دقت داشته باشید که اگر تمامی مراحل به درستی انجام شوند، پس از اتصال سیم جاروبرقی به پریز، دستگاه باید روشن شود و از مکندگی کافی برخوردار باشد.

بعد چند وقته لازم به تعویض موتور است؟

سوالی که برای همه در هنگام تعویض پیش می آید این است که زمان تعویض موتور کی است. چون در صورت دیر جنبیدن امکان ضربه به قسمت های دیگر دستگاه میشود.

  • زمانی که مکش جارو برقی کم یا ضعیف میشود نیاز به تعویض موتور است
  • هنگامی که بوی سوختگی از دستگاه بلند شود
  • در هنگام روشن نشدن جاروبرقی

ادامه مطالب: https://frigidairerepairco.com/نحوه-ی-تعویض-موتور-جاروبرقی/ 

  • ۰۱/۰۷/۰۴
  • melika noori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی