نمایندگی معتبر لوازم خانگی

شرکت معتبر تعمیر لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

در ماشین ظرفشویی قطعه ای به نام دیسپنسر وجود دارد که وظیفه ی آن رقیق کردن مواد می باشد. در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شود و به درستی کار نکند، درب باز کن مواد شوینده بسته می ماند و به همین دلیل قرص ماشین ظرفشویی حل نمی شود. البته ناگفته نماند که دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی می شوند. در ادامه قصد داریم آن ها را برایتان بیان کنیم، در نتیجه تا انتها همراه ما باشید و مطالب را با دقت بخوانید.

1- از قرص های بی کیفیت و تقلبی استفاده می کنید.

برای ورود قرص رقیق شده و حل شده به داخل مخزن ظرفشویی، راهی وجود دارد که در برخی از مواقع این راه مسدود می شود. علت بروز این مشکل، استفاده از قرص های بی کیفیت یا تقلبی می باشد. برای رفع این مشکل باید قرص های ماشین ظرفشوییتان را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا مطمئن باشید که در آنها ناخالصی وجود ندارد. لازم به ذکر است که گاهی اوقات به خاطر نگهداری قرص ها در یک مکان گرم یا مرطوب، باعث قدیمی یا فاسد شدن پوشش آنها می شوید. این مسئله نیز باعث حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می شود. در نتیجه همیشه مواد شوینده ی خود را در یک نقطه ی خنک و خشک قرار دهید تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

2- چرخه ی شست و شو قطع شده است.

همانطور که در پاراگراف های بالا بیان کردیم، دیسپنسر در یک زمان مشخص در طول چرخه ی شست و شو، فرمانی را برای باز کردن قرص دریافت می کند. از همین رو اگر چرخه ی شست و شو پیش از رسیدن فرمان به دیسپنسر متوقف شود، قرص باز نخواهد شد.

برای رفع این مشکل باید دکمه ی start یا cancel را فشار دهید تا چرخه قطع شود. درب دستگاه را باز کرده و برای چند دقیقه صبر کنید. سپس درب ظرفشویی را مجددا ببندید و دکمه ی شروع را فشار دهید تا چرخه آغاز شود. این گونه دیسپنسر فرمان را دریافت می کند و به حل کردن قرص می پردازد.

3- کلید سوئیچ یا سنسور درب معیوب شده است.

ممکن است درب جایگاه مواد شوینده ماشین ظرفشویی به یک سوئیچ گیر کرده باشد.

  • برای رفع مشکل ابتدا بررسی نمایید که :
  • سوئیچ آزاد باشد
  • باید این کار را با یک پارچه ی مرطوب انجام دهید و قطعه را به آرامی حرکت دهید
  • در صورتی که موفق شدید، سوئیچ و درب جایگاه مواد شوینده ماشین ظرفشویی را خشک نمایید و روند همیشگی خود را ادامه دهید
  • در غیر این صورت با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید و از او بخواهید تا به شما کمک کند زیرا شاید تایمر کنترل کننده ی درب جایگاه مواد شوینده معیوب شده باشد.

4- انتخاب نادرست برنامه

در حالت استاندارد برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی باید 40 الی 45 دقیقه باشد. به همین علت فرایند شستشو در مدت زمان کوتاهی تمام میشود برای درست کردن این مشکل مدت زمان کار کردن دستگاه را بالاتر ببرید. با این کار مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی به راحتی رفع میشود.

5- خرابی دیسپنسر

یکی دیگ از دلایلی که موجب حل نشدن قرص میشود خراب شدن دیسپنسر یا محفظ نگهدارنده مواد شوینده دستگاه است. این قطعه وظیفه پخش مواد شوینده به صورت رقیق به تمام قسمت ها است. در صورت خرابی این قطعه قرص شما حل نمیشود. اگر با این مشکل رو به رو شدید حتما یک تعمیر کار مجرب در این کار مشورت بگیرید.

6- استفاده زیاد از قرص

اگر از قرص برای شستن ظروف خود استفاده میکنید. حتما متناسب با میزان ظروف از قرص استفاده کنید یا حتی میتوانید قرص را نصف کنید و از آن استفاده کنید. حتما به این موضوع توجه کنید چون این اتفاق از رایج ترین مشکلات حل نشدن قرص است.

7- گیرکردن بازو های شستشو

توجه کنید که در هنگام چیدن ظروف در سبد بازوی آب پاش به ظروف گیر نکند. این مشکل باعث میشود آب به ظروف و قرص نخورد و ظروف داخل دستگاه کثیف میمانند، این مشکل حتی امکان دارد به دستگاه شما آسیب هم برساند.

8- دمای کم آب

کم بودن دمای آب هم میتواند باعث حل نشدن قرص میشود برای به راحتی حل شدن قرص و رقیق شدن آن در آب، دمای آب را در هنگام تنظیمات شستشو در داغ ترین درجه بگذارید، البته برای حل شدن قرص دمای بین 110 الی 115 درجه فارنهایت کافیست اما باز هم کار از محکم کاری عیب نمیکنید.

ادامه مطلب: https://daewoorepairco.com/do-not-open-the-dishwasher/

  • ۰۱/۰۷/۲۱
  • melika noori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی