نمایندگی معتبر لوازم خانگی

شرکت معتبر تعمیر لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

برق بدنه یخچال

وسایل الکترونیکی گاهی اوقات می توانند مدارهای کوتاه برق را هدایت کنند یا معمولاً به عنوان برق گرفتگی یا شوک الکتریکی شناخته می شوند. عوامل زیادی باعث این اتفاق می شود. یخچال نیز از این قاعده مستثنی نیست. یخچال وسیله ای الکتریکی برای نگهداری مواد غذایی مختلف است. یخچال از اجزای بسیاری مانند کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و غیره تشکیل شده است. بنابراین احتمال اتصال کوتاه یخچال باعث برق گرفتگی بدنه یخچال می شود.

و همچنین به دلیل اینکه بدنه یخچال بیشتر از فلز ساخته شده است، بنابراین اگر یخچال مشکل اتصال کوتاه داشته باشد، انتقال برق بسیار آسان است. این بسیار آزاردهنده است زیرا هنگامی که قسمت هایی از یخچال را لمس می کنید، به خصوص بدنه، شوک الکتریکی ایجاد می شود. علاوه بر این، برای بررسی اینکه آیا بدنه یخچال مشکل اتصال کوتاه دارد یا خیر، می توانید از مولتی تستر یا تست پن استفاده کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یخچال باعث برق گرفتگی می شود. در اینجا دلایل برق گرفتگی یخچال و راه های غلبه بر آن آورده شده است.

1. کمپرسور یخچال با بدنه کوتاه

کمپرسور جزء اصلی یخچال است. این کمپرسور اگر بدنه کوتاهی داشته باشد یا سیم پیچی که از کمپرسور به وجود آمده روی سیم پیچ سیم کمپرسور کنده شود و به بدنه کمپرسور بچسبد برق دار می شود. شورت کمپرسور همچنین می تواند ناشی از قطعی ناپایدار یا مکرر برق خانه باشد. این امر عملکرد کمپرسور را تحت تأثیر قرار می دهد تا عمر کمتری داشته باشد و سریعتر آسیب ببیند. سیم پیچ های موجود در کمپرسور نمی توانند جریان را تحمل کنند به طوری که باعث اتصال کوتاه کمپرسور به بدنه یخچال می شود. برای غلبه بر این مشکل، باید کمپرسور یخچال را با یک کمپرسور جدید تعویض کنید.

2. یک کابل پوست کنده وجود دارد

علت دوم برق گرفتگی یخچال، کنده شدن کابل یخچال است. کابل لایه بردار جریان الکتریکی را به سایر اجزای یخچال هدایت می کند تا یخچال احساس برق گرفتگی کند. برای غلبه بر این مشکل، ابتدا باید بفهمید کدام کابل کنده شده است. می توانید از یک مولتی تستر یا تست پن برای بررسی اینکه کدام قسمت کابل کوتاه است استفاده کنید. پس از شناخت کابل لایه برداری، در مرحله بعد باید قسمت پوست کنده را با عایق وصله کنید یا در صورت لزوم کابل را با کابل جدید جایگزین کنید.

3. کابل بخاری فریم شکسته

کابل فریم بخاری آسیب دیده نیز یکی از دلایل برق گرفتگی یخچال است. هنگامی که این کابل آسیب ببیند، کابل می تواند جریان الکتریکی ناپایدار را به بدنه یخچال برساند. با این حال، این امر به ویژه در یخچال خروجی جریان بسیار نادر است زیرا یخچال خروجی جریان به ویژگی ایمنی جریان الکتریکی مجهز است تا در صورت آسیب دیدن کابل بخاری، عواقب آن به حداقل برسد.

و همچنین به ندرت در یخچال های خانگی اتفاق می افتد زیرا قاب بخاری معمولاً در یخچال های بزرگ مانند رستوران ها یا مکان های نگهداری مواد غذایی با ظرفیت کافی یافت می شود.

برای غلبه بر این مشکل، کابل فریم بخاری که آسیب دیده یا سوخته است باید با یک کابل جدید جایگزین شود تا جریان پایدار باشد و به یخچال شوک وارد نشود.

غلبه بر یخچال برق گرفتگی با زمین

همچنین راه دیگری برای مقابله با برق گرفتگی یخچال وجود دارد، یعنی نصب زمین. اتصال به زمین مرحله ای برای هدایت جریان الکتریکی مستقیم به زمین در هنگام نشتی اتصال کوتاه است. معمولاً پریزهای منازل ارت شده اند. روش های مختلفی برای زمین کردن یخچال وجود دارد. در اینجا نحوه اتصال زمین به یخچال آورده شده است.

منبع: https://yaletools.com/causes-of-electric-shock-from-fridge/

  • ۰۱/۰۸/۲۵
  • melika noori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی