نمایندگی معتبر لوازم خانگی

شرکت معتبر تعمیر لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند؟ علت و راه حل

مشکل تخلیه نکردن ماشین لباسشویی به یکی از دو دسته تقسیم می شود: یا آب از خود ماشین خارج نمی شود یا آب از ماشین خارج می شود اما نمی تواند به درستی از طریق لوله های تخلیه جریان یابد. برای خارج کردن آب راکد از واشر، مستقیم‌ترین اما خسته‌کننده‌ترین راه، بیرون کشیدن آب است، یا می‌توانید به شلنگ تخلیه اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهد.

چندین مشکل خاص می تواند این مشکلات کلی را ایجاد کند، و تشخیص آنها می تواند کار دشواری باشد، به عنوان مثال، اگر ماشین لباسشویی شما به طور کامل نمی چرخد ​​و لباس شما هنوز خیس است، می تواند نشانه گرفتگی یا خرابی پمپ تخلیه باشد. برخی از مشکلات را می توانید خودتان برطرف کنید، در حالی که برخی دیگر احتمالاً نیاز به تماس با یک تعمیرکار لوازم خانگی دارند.

واشر علل را تخلیه نمی کند

ابتدا حتما به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید. بخش عیب‌یابی ممکن است به شما پیشنهاداتی را برای دلایل احتمالی مشکلات تخلیه ارائه دهد. برخی از ماشین های لباسشویی مدرن کدهای خطا را نمایش می دهند که مشکل را برای شما مشخص می کند. اگر این مشکل را شناسایی نکرد، ماشین لباسشویی خود را در حالی که یکی از چرخه های تخلیه خود را طی می کند، مشاهده کنید. همانطور که ماشین را در حال مشاهده می کنید، یکی از مشکلات زیر احتمالاً شناسایی می شود:

لوله لاستیکی تخلیه منتهی از ماشین لباسشویی به لوله تخلیه را مسدود کنید

موادی که فیلتر یا پروانه های پمپ آب را مسدود می کند

  • خرابی مکانیکی پمپ آب
  • تسمه محرک شل یا شکسته
  • سوئیچ درب معیوب
  • گرفتگی در سیستم تخلیه

مشکلات شیلنگ تخلیه

اگر صدای عملکرد پمپ ماشین لباسشویی را می شنوید اما آب از ماشین خارج نمی شود، به احتمال زیاد شیلنگ تخلیه لاستیکی که از پشت ماشین به سمت لوله تخلیه یا وان شستشو می رود با الیاف پارچه مسدود شده است. گاهی اوقات ممکن است پس از شستن وسایلی مانند فرش، که ممکن است الیاف پارچه زیادی از بین برود، یا اگر شلنگ تخلیه فشار داده شود، این اتفاق می افتد. اگر شلنگ گرفتگی داشته باشد، می تواند از پمپاژ آب از دستگاه جلوگیری کند.

برای آزمایش این، شلنگ تخلیه متصل به واشر را بردارید و مطمئن شوید که شفاف است. یک راه آسان برای بررسی شفاف بودن شیلنگ تخلیه، دمیدن هوا در آن است. اگر چیزی مانع لوله تخلیه نشود، به احتمال زیاد مشکل در پمپ ماشین لباسشویی است. اگر شیلنگ فرسوده یا به شدت پیچ خورده است، تعویض شلنگ ممکن است توانایی دستگاه برای پمپاژ آب را بهبود بخشد.

مشکلات پمپ تخلیه

اگر می‌توانید عملکرد پمپ را بشنوید، اما به نظر می‌رسد که در حال کار است، ممکن است یک تکه پارچه یا یک مورد دیگر مکانیزم پمپ را مسدود کند. برای رفع این مشکل، باید دستگاه را خاموش و تخلیه کنید، سپس پانل ماشین لباسشویی را بردارید تا پمپ آب را بررسی کنید. ممکن است خود پمپ مسدود شده باشد، یا گرفتگی ممکن است در لوله موجدار منتهی به پمپ باشد.

اکثر پمپ ها دارای روکش های قابل جابجایی هستند و در داخل آن یک صفحه فیلتر روی پمپ خواهید دید. اگر این صفحه با زباله مسدود شده باشد، تمیز کردن آن و مونتاژ مجدد پمپ احتمالاً مشکل را برطرف می کند.

در ماشین های لباسشویی با بار بالا، پمپ معمولاً در پشت دستگاه قرار دارد. در لودرهای جلو، معمولاً در قسمت جلوی دستگاه، زیر در یافت می شود. هر گونه پرز قابل رویت را از روی صفحه فیلتر بردارید و آن را در آب بشویید. همچنین پروانه های پمپ را بررسی کنید و مطمئن شوید که آزادانه حرکت می کنند و با هیچ مانعی گیر نکرده اند. پمپ و پانل پوشش را دوباره جمع کنید، سپس دستگاه را تست کنید.

منبع: https://www.thespruce.com/washing-machine-wont-drain-2718776

  • ۰۱/۰۸/۳۰
  • melika noori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی