نمایندگی معتبر لوازم خانگی

شرکت معتبر تعمیر لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

جرقه کوچک بین برس و کلکتور طبیعی است. این کاملاً چیز دیگری است اگر اولین جرقه مستقیم "فوران" شود. افزایش قوس برس ها در موتور الکتریکی جاروبرقی نشان دهنده نقصی است که می تواند عمر دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این پدیده ممکن است با کاهش قدرت موتور، عملکرد ناهموار، گرمای بیش از حد و سایر نقص ها همراه باشد. در مورد اینکه چرا کلکتور جاروبرقی جرقه می زند و چه کاری می توان انجام داد، در این نشریه خواهیم گفت:

ساده ترین و واضح ترین علت جرقه، سایش برس ها است. علیرغم اینکه موتورهای کلکتور مجهز به خازن های جرقه زنی مخصوص هستند که علاوه بر افزایش طول عمر این عناصر، تداخل رادیویی را نیز کاهش می دهد، برس ها به مرور زمان پاک می شوند و باید تعویض شوند.

برای تعویض برس ها ابتدا باید به موتور الکتریکی برسید. برای این کار لازم است جاروبرقی را جدا کنید. در بیشتر موارد، استفاده از پیچ گوشتی بسیار ساده است، اما فراموش نکنید که دستگاه را از برق بکشید. با بررسی جاروبرقی و ایجاد دسترسی راحت به موتور، نگهدارنده های برس را پیدا می کنیم. بسته به طرح، برای جدا کردن برس ها از نگهدارنده برس، معمولاً باید چفت ها را بکشید، برای این کار ممکن است به پیچ گوشتی نیاز داشته باشید.

در سال های اخیر، بسیاری از تولید کنندگان جاروبرقی های خود را با مجموعه ای از برس های یدکی عرضه می کنند. اما اگر مجبور شدید دستگاه را بدون قطعات اضافی بخرید، می توان آنها را در فروشگاه هایی که ابزارهای برقی می فروشند خریداری کرد.

برس ها گرافیت و مس گرافیت هستند. بهتر است المان های قدیمی را از قبل از موتور برق جاروبرقی خود جدا کرده و با آنها به فروشگاه بروید تا انتخاب اشتباهی نداشته باشید.

در بیشتر موارد، برس ها در صورت تماس ضعیف با کلکتور جرقه می زنند. اگر موارد جدید نصب کنید این اتفاق می افتد. برای اینکه برس‌ها با کلکتور محکم‌تر شوند، می‌توانید از "پوست" صفر استفاده کنید یا فقط اجازه دهید جاروبرقی با سرعت متوسط ​​حدود 20 دقیقه کار کند. حتماً وضعیت بلبرینگ را بررسی کنید، زیرا سایش آنها می تواند باعث ضربات و چرخش ناهموار روتور شود. به طور مشابه، برآمدگی های عایق بین صفحات جمع کننده، خراش روی سطح، بی نظمی های مختلف خود را نشان می دهند. برای پرداخت با استفاده از کاغذ ساینده.

برس ها نباید در جا برس آویزان شوند، بلکه دارای چرخش آزاد باشند که توسط فنر تأمین می شود که وضعیت آن نیز نقش مهمی دارد.

با زاویه شیب نامناسب برس ها نسبت به استاتور، جرقه زدن نیز امکان پذیر است. موقعیت صحیح زمانی است که هر دو برس کاملاً روی یک خط باشند که از محور چرخش کلکتور عبور می کند. با گذشت زمان، به دلیل لرزش مداوم، اتصال نگهدارنده برس می تواند شل شود و یا حتی آسیب مکانیکی وارد کند. سطح گره ها را به دقت بررسی کنید. قطعاتی که ترک خورده، خرد شده یا خورده اند باید تعویض شوند.

هر سازنده ای ویژگی های طراحی را در خط تولید خود ارائه می دهد و بنابراین انواع مختلف جاروبرقی ها دارای برس های نصب متفاوتی هستند. با این حال، به طور کلی، همه مدل ها دارای یک دستگاه هستند و نگهدارنده برس معمولا با دو پیچ پیچ می شود و امکان تنظیم را فراهم می کند.

منبع: https://en.techinfus.com/dlya-chistoty-i-poryadka/pylesos/pochemu-iskryat-shhetki-v-pylesose.html

  • ۰۱/۰۹/۰۲
  • melika noori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی