نمایندگی معتبر لوازم خانگی

شرکت معتبر تعمیر لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

چگونه یخچال خود را با دمای مناسب تنظیم کنید

نحوه تنظیم ترموستات یخچال | دمای ایده آل یخچال | اندازه گیری دمای یخچال | دمای ایده آل فریزر | سرد نگه داشتن یخچال

آیا متوجه شده اید که غذای یخچال شما سریعتر از حد معمول خراب می شود؟ وقتی یخچال شما کمی بیش از حد گرم کار می کند، ممکن است مواد غذایی تازه نمانند و منجر به رشد باکتری ها شود. خوشبختانه، تنظیم ترموستات یخچال بر روی دمای عالی بسیار آسان است و تنها چند ثانیه طول می کشد. در حالی که نحوه تنظیم دمای یخچال بین مدل ها متفاوت است، اما آنها هنوز تقریباً مشابه عمل می کنند. ما همه چیزهایی را که باید در مورد تنظیمات رایج ترموستات، دمای ایده آل و نکاتی برای سرد نگه داشتن یخچال خود بدانید، داریم.

چیزهایی که باید بدانید

اگر یخچال شما دارای ترموستات شماره‌گیری است، آن را روی تنظیمات "سردتر" یا عدد بالاتر قرار دهید تا دما پایین بیاید.

برای ترموستات گیج کشویی، لغزنده را به سمت راست فشار دهید تا یخچال خنک‌تر شود.

اگر یخچال شما دارای صفحه نمایش دیجیتال یا صفحه کلید است، دکمه «دما» را فشار دهید. برای تغییر دما از دکمه های فلش بالا و پایین استفاده کنید.

دمای یخچال خود را زیر 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) و فریزر خود را در حدود 0 درجه فارنهایت (-18 درجه سانتیگراد) نگه دارید.

چگونه ترموستات یخچال خود را تنظیم کنیم

تصویر با عنوان تنظیم دمای یخچال مرحله 4

برای کاهش دما، یک عدد ترموستات را روی یک عدد بالاتر بچرخانید.

صفحه درجه حرارت داخل یخچال خود را در بالا یا کناری پیدا کنید. با تنظیمی در وسط محدوده شروع کنید زیرا معمولاً این همان چیزی است که سازندگان توصیه می کنند. اگر می‌خواهید دما را کمی گرم‌تر کنید، به جای آن، صفحه را به سمت چپ بچرخانید. [1]

شماره‌گیر دما ممکن است طیفی از اعداد از 1 تا 5 یا 1 تا 10 داشته باشد، یا ممکن است به سادگی محدوده‌ای از «سرد» تا «سردترین» باشد.

در حالی که بالاترین عدد روی صفحه معمولا سردترین تنظیم است، دفترچه راهنمای یخچال خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید زیرا تنظیمات می تواند بین برندها و مدل ها متفاوت باشد.

یک دماسنج کشویی را به سمت راست فشار دهید تا یخچال سردتری داشته باشید.

به دنبال یک گیج کشویی افقی در بالای فضای داخلی یخچال خود در نزدیکی لولاها باشید. از انگشت خود برای فشار دادن نوار لغزنده برای تغییر دما استفاده کنید. معمولاً، حرکت دادن نوار لغزنده به سمت راست، یخچال شما را سردتر می‌کند و فشار دادن آن به سمت چپ، دما را افزایش می‌دهد.[2]

اکثر یخچال ها دارای برچسب های "گرم" و "سرد" در انتهای گیج کشویی هستند، بنابراین شما می دانید که آن را به کدام سمت حرکت دهید.

به دنبال یک علامت کوچک در وسط گیج کشویی باشید، زیرا معمولاً تنظیم دمای توصیه شده برای یخچال است.

از کلیدهای جهت دار برای تنظیم دما در صفحه کلید دیجیتال استفاده کنید.

صفحه‌کلید ممکن است در جلوی یخچال شما نزدیک یخ‌ساز یا لبه داخلی درب یخچال باشد. سعی کنید با استفاده از فلش یا دکمه‌های «+» و «-» دما را تا زمانی که به دمای دلخواهتان برسد، تنظیم کنید. اگر فوراً جواب نداد، به دنبال دکمه‌ای باشید که روی آن «دما» نوشته شده است و آن را برای چند ثانیه نگه دارید تا صفحه نمایش تغییر کند. سپس، شما باید بتوانید تنظیمات خود را با دکمه های جهت دار انجام دهید.[3]

اگر برای تغییر دما مشکل دارید، دفترچه راهنمای یخچال خود را بررسی کنید، زیرا ممکن است دنباله خاصی از دکمه ها وجود داشته باشد که باید برای کنترل ترموستات فشار دهید.

یخچال خود را روی دمای زیر 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) قرار دهید.

هر درجه حرارت کمتر از 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) از گرم شدن و فاسد شدن زودرس غذای شما جلوگیری می کند.[4] به طور معمول، دمای بین 35 تا 38 درجه فارنهایت (2 تا 3 درجه سانتی گراد) از یخ زدن مواد غذایی در یخچال جلوگیری می کند، اما غذای خود را به اندازه کافی سرد نگه دارید تا باکتری تشکیل نشود.

ترجمه این مقاله کار تیم تعمیرات ویرپول است.

منبع: https://www.wikihow.com/Set-Your-Refrigerator-Temperature

  • ۰۱/۰۹/۰۷
  • melika noori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی