نمایندگی معتبر لوازم خانگی

شرکت معتبر تعمیر لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک مدرن مملو از وسایل الکترونیکی هستند: سنسورها، ماژول‌ها، قطعات الکترونیکی، همه اینها الهام‌بخش هستند و به روشی مثبت تنظیم می‌شوند تا زمانی که شروع به شکستن کند.

در این صورت این سوال پیش می آید که در این صورت چه باید کرد؟ اگر پمپ و بخاری و حتی موتور و بلبرینگ را نسبتاً راحت می توان تعمیر کرد، پس چگونه می توان یونیت کنترل ماشین لباسشویی را تعمیر کرد، آیا آن را هم می توان تعمیر کرد؟ در چارچوب این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

عملکرد برد کنترل در ماشین لباسشویی چیست؟

برد کنترل یا به آن ماژول کنترل نیز گفته می شود، مهمترین عنصر یک ماشین لباسشویی اتوماتیک مدرن است که عملکرد تمام عناصر الکتریکی و الکترونیکی را تضمین می کند. اگر ساده تر باشد، این مغز ماشین لباسشویی است که تمام واحدهای آن را کنترل می کند و کار آنها را هماهنگ و همگام می کند. هر گونه خرابی برد کنترل باعث خرابی ماشین لباسشویی می شود و در بدترین حالت اصلا از کار می افتد.

هیئت مدیره چه ماژول های اصلی را مدیریت می کند؟ در اینجا همه چیز به برند و مدل ماشین لباسشویی بستگی دارد، اما اگر اساساً به جزئیات نپردازید، می توان گفت که کنترل می کند:

خازن قدرت؛

ده

پمپ تخلیه؛

سنسور قفل دریچه;

سرعت سنج;

استاتور و روتور موتور؛

شیر ورودی؛

حسگر دما؛

سوئیچ فشار؛

سنسور سطح آب خطی

توجه داشته باشید! در ماشین لباسشویی

علائم نشان دهنده خرابی، دلایل خرابی تخته

آسیب به برد کنترل را نمی توان نادیده گرفت، زیرا در همان زمان، ماشین لباسشویی یا "دیوانه می شود" و برنامه ها را به طور معمول اجرا نمی کند، یا به سادگی خاموش می شود و روشن نمی شود. به طور غیر مستقیم خرابی برد را با علائم و رفتار ماشین لباسشویی تعیین کنید: برد کنترل ماشین لباسشویی

اگر دستگاه چرخه چرخش را فعال نکند؛

اگر صفحه نمایش کد خطا را نشان می دهد که نشان دهنده خرابی برد کنترل است.

در ماشین‌های لباسشویی بدون نمایشگر، همه چراغ‌ها روشن هستند و به طور متناوب روی صفحه کنترل چشمک می‌زنند.

دستگاه آب را بدون نیاز به شماره گیری تخلیه می کند.

فرآیند شستشو شروع می شود، اما متوقف نمی شود.

هر برنامه شستشو یا اصلاً شروع نمی شود یا به درستی کار نمی کند.

درام بسیار آهسته می چرخد.

موتور یا با حداکثر سرعت "روغنکاری" می کند یا به سختی می پیچد.

آب به درستی گرم نمی شود یا بیش از حد گرم می شود.

همانطور که می بینید، هیچ علامت واضحی وجود ندارد که به طور دقیق نشان دهنده خرابی برد کنترل باشد، زیرا آنها به سادگی وجود ندارند. حتی اگر یک کد خطا در صفحه نمایش "واشر" ظاهر شود، که نشان دهنده نقص عملکرد برد کنترل است، این اطلاعات دوگانه است. با این حال، اگر چنین کدی ظاهر شد یا علائم دیگری از خرابی رخ داد، باید حتماً برد کنترل را بررسی کنید.

بردهای الکترونیکی مدرن (مخصوصاً بردهای کره ای) کاملاً قابل اعتماد هستند و می توانند برای چندین دهه بدون وقفه کار کنند، چرا هنوز خراب هستند؟ دلایل متعددی وجود دارد.

عیوب کارخانه که می تواند در هر چیزی بیان شود، مسیرهای بد روی برد، آسیب به خود برد، قطعات لحیم کاری ضعیف و موارد دیگر. در اینجا ممکن است نیاز به تعویض برد داشته باشید.

افت ولتاژ، که می تواند منجر به فرسودگی قسمت های جداگانه برد یا کل بخش های آن شود. تخته جایگزین نیز مورد نیاز خواهد بود.

آب روی تخته رطوبت منجر به فرسودگی قطعات و قطعات برد می شود.

شکستگی شدید در سیم برق. این می تواند منجر به نوسانات برق و آسیب به ماژول کنترل شود.

خاموش کردن دستگاه توسط کاربر در حین کار. وضعیت بسیار منفی که می تواند ماژول کنترل را از بین ببرد.

غالباً برد کنترل ماشین لباسشویی پس از حمل و نقل و اتصال نادرست می سوزد. مالکان با تمام وسایل به خانه یا آپارتمان جدید نقل مکان می کنند و ماشین لباسشویی را حمل می کنند و فراموش می کنند که کووت پودر را بردارید. اغلب مقدار کمی آب در کووت باقی می ماند و هنگامی که دستگاه هنگام حمل و نقل برگردانده می شود، آب از آن به طور مستقیم به واحد کنترل جریان می یابد. اگر دستگاه زمان خشک شدن نداشته باشد و دستگاه به شبکه متصل باشد، خرابی برد کنترل ارائه می شود. و این اغلب اتفاق می افتد.

منبع: https://washerhouse.com/en/plata-upravleniya/

  • ۰۱/۰۹/۱۲
  • melika noori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی