نمایندگی معتبر لوازم خانگی

شرکت معتبر تعمیر لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

علل سروصدای بیش از حد یخچال

در این بخش می خواهیم تمامی عواملی را که باعث ایجاد صداهای زیاد و غیر طبیعی در یخچال فریزر می شود، بررسی کنیم. حواستان باشد که هر کدام از این صداها بیان کننده آلارم و هشداری است که باید به آن توجه ویژه ای کنید. اگر با خواندن هر یک از موارد پایین سوالی داشتید می توانید با یک تعمیرکار حرفه ای مشورت کنید تا اشتباهی رخ ندهد.

1- کمپرسور یخچال

در یخچال‌های قدیمی برای ایجاد محفظۀ عایق، از مواد زیادی استفاده می‌شد. لذا این حجم زیاد مواد می‌توانست در زمان به راه افتادن کمپرسور باعث ایجاد سر و صدای بیش از حد شود. این موضوع به ویژه در یخچال فریزرهای تلفیقی بیشتر مشاهده می‌شد.

معمولاً کمپرسور یخچال از یک موتور و یک پمپ تشکیل شده است. کمپرسور که پُر سر و صداترین قطعۀ یخچال به شمار می‌رود، گاز مبرد را از داخل یخچال به حرکت در می آورد تا گرمای مواد غذایی را به بیرون از محفظه یخچال هدایت کند. بنابراین یکی از دلایل ایجاد صدای بیش از حد موتور یخچال در زمان روشن شدن، می‌تواند همین استارت کمپرسور برای پمپاژ گاز مبرد به داخل کندانسور باشد. 

توجه داشته باشید که همه صداهایی که در زمان روشن شدن یخچال می‌شنوید، غیر طبیعی نیستند. بخش عمده‌ای از این صداها حاصل عملکرد طبیعی و استاندارد یخچال هستند. یخچال‌های مدرن امروزی دارای کمپرسورهایی با صدای بلندتر هستند که از دوره کارکرد بالاتری برخوردارند.

صدای استاندارد کمپرسور یخچال

برای خیلی از ما این نکته اهمیت دارد که واقعاً صدای کمپرسور یخچال باید به چه صورت باشد؟

در یک کمپرسور استاندارد با عملکرد بهینه، باید بتوانید فقط یک صدای ویز آرام و ملایم را بشنوید، نه صدای ناهنجار و آزار دهنده. به طور کلی علت صدای موتور یخچال در زمان روشن شدن می‌تواند یک پدیده کاملاً طبیعی باشد. چون کمپرسور می‌خواهد روشن شود و جریان هوای گرم داخل محفظه یخچال و ساید بای ساید شما را به خارج از آن هدایت کند و هوای خنک شده را جایگزین آن سازد. بنابراین با رسیدن دمای یخچال به دمایی که از قبل تنظیم شده، این صدا نیز قطع خواهد شد. 

2- نوسانات موتور یخچال

در داخل کمپرسور، یک دستگاه موتور الکتریکی بر روی فنرها قرار گرفته تا نوسانات حاصل از آن به حداقل برسد. لذا با خشک شدن این فنرها، کارکرد کمپرسور می‌تواند با سر و صدای بیشتری همراه باشد.

3- تراز نبودن دستگاه

اگر صفحۀ زیرین یخچال که نگه‌دارندۀ موتور یخچال نیز هست، در زمان نصب به درستی تراز نشده باشد، این ناهمواری می‌تواند کارکرد موتور را نیز با سر و صدای زیادی همراه کند. 

4- ایراد در نصب دستگاه

یکی دیگر از عوامل ایجاد سر و صدا در یخچال ها بروز هر نوع ایراد در زمان نصب آنها است. حمل غیر استاندارد یخچال و یا عدم رفع نوسانات برق و عدم انجام سرویس‌های اولیه در زمان نصب، می‌توانند در بلند مدت باعث ایجاد صداهای غیر استاندارد در یخچال شوند.

اگر ایراد از کمپرسور یخچال باشد، تقریباً کاری از دست تعمیر کار ساخته نیست و کمپرسور باید عوض شود؛ که انجام این کار تنها به وسیلۀ تکنسین های ماهر و آموزش دیده میسر است.  چرا که هر گونه نشت گازهای مبرد به خارج از کمپرسور می‌تواند خطر جانی و زیست ‌محیطی بالایی به همراه داشته باشد.

گاهی اوقات در زمان نصب یخچال، شکیبایی لازم در نظر گرفته نمی‌شود و یخچال بدون هیچ گونه دورۀ سکون به مدت ۲ تا ۳ ساعت مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد. در این صورت روغن داخل کمپرسور که هنوز به مخزن اصلی خود برنگشته، پس زده می‌شود و این مشکل را به وسیله ایجاد صداهای نامتعارف بروز می‌دهد؛ که اگر  به وسیلۀ سرویس کار ماهر برطرف نشود، باعث سوختن موتور خواهد شد.

5- پایه ها و نگه‌دارنده‌های معیوب کمپرسور

قطعات اصلی یخچال ها و ساید بای سایدها که در قسمت پشت کابین و در پایین‌ترین نقطه روی پایه‌ها و بست‌ها قرار گرفته اند، کمپرسور را در برابر ضربه و گرد و غبار محافظت می کنند. با روشن شدن کمپرسور، این لرزش می‌تواند صدای یخچال و ساید بای ساید شما را به طور ناگهانی بالا ببرد.

ادامه مطلب: https://frigidairerepairco.com/cause-refrigerator-sound-turned-on/

  • ۰۱/۱۰/۰۲
  • melika noori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی